torstai 7. huhtikuuta 2011

Lattiavalut

Tänään meillä tehtiin lattiavalut, ja peltikatettakin on alkanut ilmestyä, sivun alaosaan on taas päivitetty tuore seurantakuva.

Rakennuttaminen vaatii jatkuvaa huolenpitoa ja asiat kannattaa itse tarkistaa moneen kertaan. Aina sekään ei riitä, katsokaapa blogia "Villa Painajainen".

Tuohon verrattuna meidän hankkeessa on mennyt käytännössä kaikki hyvin. Tietysti urakat ovat meillä vielä kesken, joten lopullista sanaa ei ole vielä mahdollista antaa. Olemme kuitenkin päättäneet hankkeen valmistuttua raportoida julkisesti urakoiden sujumisesta täällä blogisivullamme. Kesken hankkeen emme ryhdy sivusta huutelemaan.

torstai 31. maaliskuuta 2011

Lattiavalu lähestyy


Lämpötila alkaa olla plussan puolella. Tällä viikolla pidettiin palaveri lattiavaluun liittyvien urakoitsijoiden kanssa jotta urakoiden rajapinnat sujuisivat kitkatta. Lattiavalun valmistelutarpeet tilattiin ja toimitettiin tontille. Kylmät vesiputket on asennettu jo toiseen taloon kokonaan ja toiseenkin huomisen aikana. Alakerrat valetaan ensi viikon loppupuolella.

perjantai 25. maaliskuuta 2011

Kuivatus alkoi

Talojen aluskatteet valmistuivat tänään joten lumisateet eivät enää sotke talojen sisustaa. Talojen ikkunat ja aukot pressutetaan viikonloppuna ja talojen kuivatus on aloitettu taloja lämmittämällä.

tiistai 22. maaliskuuta 2011

Vauhti kiihtyy

Aluskate ja räystäät ovat toisessa talossa valmiit, ja loppuviikosta molemmissa. Lähipäivinä pihaa siivotaan talven jäljiltä ja ontelolaatoista hakataan jäitä pois. Hormit on nyt myös muurattu valmiiksi.

Huomisesta alkaen tontilla alkaa pyöriä useampia urakoitsijoita kiihtyvään tahtiin: parin viikon kuluessa mukana töissä tulevat olemaan ainakin ilmanvaihto-, runko-, putki-, sähkö- ja lämpöurakoitsijat.

perjantai 11. maaliskuuta 2011

Kevättä ilmassa

Tänään on Japanissa maa järissyt. Meillä tontilla on ollut luonnonmullistusten osalta vähemmän dramaattista, ellei pientä takatalven lumisadetta lasketa. Ainakin tiukemmat pakkaset ovat nähtävästi tältä talvelta ohi. Kevään sulamisvedet ovat vielä tulevana uhkana, kuulemma Biltemasta saa edullisia uppopumppuja...

Runkourakka on kuitenkin päässyt jatkumaan, ja runkojen viimeiset betonivalut on tehty. Päätykolmioiden muuraus on juuri meneillään ja pian asennetaan kattoristikot. Toivottavasti parin viikon päästä on vesikatot valmiina!

lauantai 26. helmikuuta 2011

Pakkasjakso päättymässä

Ihan ei edellinen sääennuste pitänyt paikkaansa joten työt eivät ole tontilla edenneet. Nyt kova pakkasjakso näyttäisi kuitenkin vihdoin hellittävän. Maanantaina jatkuvat seinien valutyöt ja sen jälkeen alkaa heti katon rakentaminen.






keskiviikko 16. helmikuuta 2011

Valoa pakkastunnelin päässä

Kymmenen vuorokauden sääennuste näyttää valoa pakkastunnelin päähän: näillä näkymin seinien valut päästään tekemään ensi viikon loppupuolella